ACBC - haine "altfel" pentru copii

  • 857 afişări
ACBC - haine "altfel" pentru copii

29 aprilie 2015 Alina Aliman

Într-o seară frigurosă de ianuarie le-am reorganizat mobila din birou celor două fete simpatice de la ACBC (Advanced Children Basic Clothes). Nu s-au supărat pe noi ci, din contră: cu multă veselie ne-au împărtăşit că imprevizibilul face mereu parte din munca lor.

Pentru că lucrurile nu pot sta decât aşa atunci când imaginezi haine „altfel“ pentru copii şi când la şedinţele foto pentru catalog modelul îţi pleacă acasă cu „recuzita“ pe el. „Am pornit acest proiect în 2012, din dorinţa de a contrazice norma în ceea ce priveşte hainele pentru copii. Am ignorat complet cromatica obişnuită şi elementele decorative standard, am refuzat orice clişee. Ideea a evoluat în timp, însă interesant este mai degrabă că am reuşit să facem ceva concret abia la sfârşitul lui 2014; deci ne-a luat ceva timp“, povestesc Alina Ştefănescu şi Adriana Pascan, cele două fete din spatele brandului de hăinuţe pentru copii ACBC.

„Clar, cel mai dificilă parte a fost să trecem de la stadiul de desen la cel de obiect real, să identificăm soluţiile practice pentru a realiza acest lucru. Pe scurt: confruntarea cu realitatea. Cu siguranţă, clienţii noştri sunt, în primul rând, părinţii cărora le place simplitatea, care nu apreciază normele de orice fel (cu atât mai puţin cele estetice) atunci când vine vorba despre copiii lor. Cum spuneam, noi ne-am îndepărtat cât mai mult de ceea ce înseamnă cromatica şi elementele decorative, consacrate a fi «pentru fetiţe şi băieţei», adică roz sau bleu. Pentru că vorbim despre părinţi care îşi doresc pentru cei mici haine de copii, nu miniaturi de haine pentru adulţi. Care vor haine de calitate foarte bună şi, nu în ultimul rând, haine comode“, povestesc ele. Şi, pentru că vorbim de adulţi, Alina şi Adriana ne mai împărtăşesc câteva secrete din culise: „Poate cel mai haios lucru (şi cel mai mare compliment în acelaşi timp) a fost că foarte multă lume ne-a întrebat, la târgurile la care am participat în decembrie, dacă nu avem sau nu vrem să facem şi haine de adulţi în aceleaşi modele pe care le avem acum pentru copii.“ Pentru a avea calitatea pe care şi-o doresc pentru creaţiile lor, ele importă jerseul din care sunt făcute hainele din Portugalia, agrafele tocmai din Australia şi cos întreaga colecţie la o fabrică din România, după modelele şi imprimeurile imaginate de ele în atelier. Mame şi ele, cele două fete sunt perfect conştiente că cei mici au propriul lor set de valori şi că îi convingi cu greu să îmbrace lucruri care nu le plac sau pe care nu le găsesc interesante.

„Copiilor le place că hăinuţele au buzunare, că sunt comode, că pur şi simplu nu le simt când le poartă. Dacă e să ne luăm după hainele care au plăcut cumpărătorilor, probabil că hanoracul galben pentru fetiţe a fost, de departe, piesa cu cel mai mare impact. Multă lume ne-a reţinut după această hăinuţă mai mult decât după nume“, spun fondatoarele ACBC. Cum arată preferinţele lor în materie de modă? „Ne plac multe dintre tendinţele sezonului care începe acum. Însă ni se pare important să filtrezi informaţia prin prisma personalităţii tale. Un tricou alb dintr-un bumbac de calitate şi croit impecabil nu se perimează după un sezon. Totuşi, ne bucurăm că pantofii sport au rămas în actualitate.“ Cum vor arăta colecţiile viitoare pentru cei mici? „Intenţia noastră e să facem colecţii cumva ne-sezoniere, în ideea în care ai nevoie de tricouri, hanorace, pantaloni, în materialele folosite de noi, cam tot timpul anului. Prioritatea pentru 2015 este să completăm cu modele noi colecţia pe care deja am lansat-o şi care încheie primul nostru sezon. Apoi colecţia de toamnă. Mai departe, vom vedea…“ (http://www.acbc.ro/shop/)

Foto: Oltin Dogaru

Ţi-a plăcut acest articol?

Fii smart & chic alături de noi, dă LIKE paginii The ONE de Facebook!

Comenteaza Am mai scris despre: fashion , acbc , haine copii
Comentarii / 2
  • Să nu cumva să spui: "Uite ce-i, sunt prea bătrân ca să mă mai schimb." Şi nu mai folosi cuvântul "niciodată", decât în expresia "nu se ştie niciodată" - mai ales că, într-adevăr, nu se ştie niciodată ce poţi realiza până nu încerci. Asta scrie celebrul Colin Turner în cartea ”Născut pentru succes”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: delgeobvro@gmail.com

  • COMPANIE-provine, la origini, din latinescul companionem, care însemna, literalmente, cel cu care împarți/cel care mănâncă pâine cu tine (com +panis/panem ). Intra in acest proiect, in compania ( tovarasia mea), sa impartim o experienta impreuna, sa crestem acest proiect unic in Romania! Programul vi-l faceţi în fruncție de timpul liber pe care îl aveţi.
    Vei fi îndrumat pas cu pas, cu atenție și răbdare.
    Ocupaţi locurile libere care au mai rămas. Pentru informații trimiteţi textul "Info" la adresa: mihaicentrale@yahoo.com

Adaugă un comentariu

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat!

Redactorii One.ro îşi rezervă dreptul de a modera comentariile. Vor fi şterse comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încalcarea legii, la violenta sau la ură. Va mulţumim!